Wednesday, April 22, 2009

'De schatkamer van het museum'; het depot.

Het beeld uit de Griekse Oudheid.
De versie van Yves Klein.
De versie van Yves Klein zoals ik 'em tegenkwam in het depot.

Ongeveer een week geleden ging ik wat foto's maken in het depot. Toen kwam ik er achter dat daar best bekende kunstwerken liggen te wachten om weer eens 'gelucht' te worden!
De onderste foto heb ik gemaakt en de bovenste vond ik leuk om er bij te plaatsen.
Verder kwam ik bijvoorbeeld nog namen tegen zoals Anselm Kiefer en Thierry de Cordier, die ik natuurlijk nog ken van de lessen 'hedendaagse kunst'. Maf om dan de naam van de kunstenaar en de titel van het werk te zien, en verder niets!

About a week ago I took some pictuers in the storage of the museum. One of the pictures is placed above this text. It's a funny feeling to walk around in the storage because I recognized names of famous artists, but the artwork it self is hidden in a box. I felt a little like as if I was in an Indiana Jones movie, in a scene where they've just descovered a tomb, filled with boxes with treasures in them.

No comments:

Post a Comment